Friday, October 9, 2009

mendaftar kursus di green campus






assalamualaikum..


hari ni saya mendaftar kursus untuk sem depan.dah sem 6 dah.. sayang nak tinggalkan Green Campus. teringat saya mula-mula daftar dulu masa asem 1..kelam kabut di buatnya..


boleh pulak semalam saya namapak sorang india menanges..mungkin sebab tak dapat nak key in subjek tu yang dia terharu sangat tu.. tak kesah lah tu..


tapi masa petang tu saya dengar IKIM, ader satu sajak yang menyentap jiwa saya...



"kita menangis kerana jauhnya ibubapa dari dakapan.."


"kita menangis kerana marahnya kita pada manusia"..itu antara bait-bait yang dapat saya ingt..


"tetapi mereka menangis kerana marahnya kepada musuh yangmengambil tanah mereka."


"menagisnya mereka kerana berpisah dengan ahli keluarga selama-lamanya"


"menangisnya mereka kerana tidak dapat mengecapi syahid di dalam jihad"


 
........masyaALLAh.. tersedar saya...


apa yang kita ratapi tidak sebesar tanggungan yang mereka hadapi..


kita masih tak mampu memikul apa yang mereka mampu.. mereka memng kuat..


bagaimana agaknya jika kita di tempat mereka..


ohhhhhh.. rakyat malaysia yang selesa..


ohhhhhh..rakyat malaysia yang lupa..


rakyat malaysia masih lagi lemah





pelajaran agama dipandang remeh.. tiada nilai comercial??


tapi disisi ALLAh nilai ilmu amat tinggi... saya tidak perlu mengelirukan diri saya dengan mengatakan saya tidak memahami apa yang berlaku..

hati kita ALLAH yang pegang..
ini sudah cukup jelas..


umat islam sendiri menolak untuk belajar mengenai agamanya sendiri..


mereka tidak memahami??

betul ker?






0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home