Wednesday, November 18, 2009

kerja.kerja..dan kerja

Dengan Nama ALLAH

salam..
saya dah start keja semalam..
hari ni hari ke dua dah..
wah..
penat jugak kerja..
tapi tak sepenat kerja kilang elektronik dulu..
hari2 saya buat kerja sama.. macam robot dah..
sampai malam2 pon terasa tangan nak gerak buat pre-tape
*tugas saya selama 2 bulan kerja..hahaha..macam mana la tak jadi robot*
man-u-sia lay car (manusia leka)~~sapa ikut ISK tau la..heheh
OT sampai 11 malam..
kadang2 sampai umah pukul 1 am
bila pagi2 lpas subuh malas teramat sangat nak g kerja..
"kalo nak keja..keja betul2..jangan malas."tegur bonda saya bila saya merungut malas g keja..
~~thanks mom!!ngeeee
kuatkan jugak hati..bulatkan tekad..
kawan2 support..
ezi,ana,ida,mi,et al
~kenangan kerja kilang yang berharga..kadang2 rindu nak pergi kilang tu..
bila lalu kat situ mst ingat kerja..
makan sesama..
kena naik pejabat sebab berlaku kekeliruan..KWSP.hehehhh
bos panggil..nak bgitau pasal perancangn meningkatkan pengeluaran..
kena keja lebh masa la maknanya tu..
gaji kami dinaikkan..ngeeeeee..
boleh la.. duet dah abeh untk masuk GC..
even duet gaji ckit jer.. tapi rasa happy..
duet dah abeh,,tapi..pengalaman tersemat di hati..
dapt kenal ramai orang...
**tapi masa tu saya pon tak tau murabbi and mutarabbi tu per.
usrah pon tak kenal lagi..
heheh..~~


pengorbanan dan berkorban
bila malam odw balik umah..
penat tak osah cakap la..
ALLAH jer yang memahami..
 lebih2 lagi bila time ujan..
van kami tu usang..
bocor..
cane nak tidow?..haha..
kenangan yang indah sangat..
makcik2 kilang dah jadi geng kami..
seronok dapat kenal dorang..
kak yati, mok su, kak eton, mok dah, kak siti, sunjay et al.
~~rindu kalian..
kadang2 kepenatan tak terasa..
berborak dengan makcik2 sepanjang perjalanan
gelak ketawa..
cerita balik pe jadi sepanjang kerja..
ada yang kena tegur ngan bos..
kecut perut..
 macam2 la gelagat..pening kepala melayan..hehe

tapi...
yang paling penting ..~~

pengajaran bila dah kerja kilang n lab ni..
*bertapa banyaknya keringat abah keluar masa kerja..abah mesti lebih penat dari saya yang kerja dalam billik eventhough tak der air cond..saya dapat rasakan kepenatan yang abah rasai bila kerja di tempat panas.. bermandi peluh..pengorbanan yang amat sangt..
tapi abah tak pernah merungut..jadi kenapa saya nak merungut kalau saya susah kat GC ni..sedangkan abah dah banyak berkorban demi anak2*
*bagi adik2 belajar smart, kena kuat study..jangan mals2..angah dah rasa susahnya kerja kilang..
xusah la jadi minah kilang!!kalo kerja semntara boleh..*

**~saya tak bermaksud yang kerja kilang tu teruk.kerja tu tetap halal..tapi kerja ni bukan semua orang mampu..jadi saya salute sama makcik2 and kakak2 yang kerja kilang.cayalah korang..kuat cari rezeki...~~**

kalau kalian rasa tak nak rasa susah..kena lah "bersusah2 dahulu,bersenang2 kemudian.."
k?

p/s:
~angah, hargai pengorbanan abah yang kerja..
~love ur parents
~rajen2 study..hehehe

 


wassalam..~~

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home