Wednesday, December 23, 2009

terjebak ?

 Dengan Nama ALLAH
salam


tgah hari tadi, sorang akhwat msg..
akhwat D: dayah, i ve problem.lapa plak ni :(
hidayah: jom makan (tanpa bertanya apalah masalah yang telah hinggap)
akhwat D: katne? mehla kat akak
hidayah: akak lak kat ne (tanpa menjawab persoalan)
akhwat D: kat bilik siswazah eco 2 ni. nak nanges pon ye ni
hidayah D: jap le nak kemas..
akhwat D : k


so saya p la kat tempat yang berkenaan..
 hidayah : "akak kenapa?"sambil berjabat tangan..
akhwat D: kemudiaanya menceritakan apa yang telah terjadi..
saya masih ingat semalam beliau menelefon saya dan bercerita mengenai moto yang bakal dibeli nant. dah bayar deposit 1000.
masalah : nama sudah di black list dek penangan l****p***e..so tak dapat la nak keluar kan moto yang berkenaan..$5000++ nilai yang perlu dibayar


apa yang boleh saya tolong? sedangkan saya tidak tahu menahu pasal apa kerja l****p***e yang sebenar..

nak tanya AKPK ..bla..bla..to many procedure before we get the caunseling. and i think dat the problem will solve b4 we meet the caunselor..time wil erase everything~~

perkara dah jadi..jadi kan iktibar..jangn terjebak dengan perkara yang tak pasti..l****p***e..banyak menipu dari membantu..
cik operator, len kali cakap  la omputeh kalo dah teror sangat cakap omputeh..

p/s :bagi siapa yang punya nasihat..boleh la usulkan

kami blur sudah

Labels:

4 Comments:

Blogger hidayah Razak said...

salam..sis..kuatkan semangat..inilah tarbiyah tidak langsung dari ALLAH dan iktibar buat semua

December 23, 2009 at 7:20 PM  
Blogger lily puteh said...

salam...em malunyer...
tapi Alhamdulillah..
nak yesal tiada gunanyer..zaman2 kejahilan..
sekarang baru sedar..
hari ni rasa tenang sikit Alhamdulillah..
rasa Allah ada bersama kita..
Semoga Allah melapangkan urusan akak..
seperti ayat Al Baqarah:280
doakan akak ye

December 24, 2009 at 3:10 PM  
Blogger hidayah Razak said...

salam..insyaALLAH...akak doakan saya gak yer..saya takut

December 24, 2009 at 3:45 PM  
Blogger lily puteh said...

takut?
ape yang awak takutkan?
compius ni..

December 30, 2009 at 2:43 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home