Sunday, October 18, 2009

how far can u go??

dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha penyayang...



gambar yang sebelah ni saya dan kawan saya ambik masa kami  on the way balik kolej lepas pergi ziarah anak-anak rose kami di ladang. ambik data untuk tau progress dorang. masa tu saya terkejut bila tgok kawan saya excited tahap tak tau nak ckap la.. dia sanggup pusing motor nak kejar sunset tu.. hopefully dapat la snap gamba sunset tu dengan lebih jelas lagi.. tapi sayang...makin kami nak dekat dan berharap dapat tengok sunset dapan mata kami, semua nya punah... adus...makin kami dekat, makin kami tak nampak..
masyaALLAH sunset tu buat kami terpesona seketika.. rasa nak menangis pun ada juga..betapa cantiknya.. tak boleh digambar..


semakin dekat, semakin terasa jauh....
ya!
masalah yang sama yang kita hadapi bagi yang pernah mengalami..
pernah tak rasa bila makin kita nak kenal ALLAH, makin susah kita nak ingat Dia.. makin banyak pulak halangan tu..makin berat terasa beban di hati.. betapa susah nak ingat Dia dalam hati??..
saya masih teringat..ntah la either saya ni  sensitive terlajak tau pun hati lembut umpama kapas..ahaks..
setiap kali saya nak study, setiap kali tu saya akan menangis..
masalh emosi agaknya.. kurang garam mineral dalam badan kot..
tapi itula hakikatnya..saya pun tak pasti..isk..isk..terganggu betul
teringat masa  usrah bersama dengan kak ipah, naqib saya dan kak e'in..kak e'in ada cakap yang dalam perjalanan nak study tu, smua mahukan redha ALLAH.. tapi berapa ramai yang berjaya mengekalkan niat 'keredhaan ALLAH' itu yang utama..
manala kita nak tau yang dalam perjalanan nak mnecapai kejayaan tu ader jugak tersingkap rasa nak dapat cemerlang.. nant dapt keja senang..dapatla buah bangga 2 3 ketul.. nauzzubillah..
makin nak dibetulkan niat makin susah.. terpesong jugak kadang2.. kena mujahadah yang kuat wahai pembaca sekalian... tak mudah...dan tak susah.. sebab Allah akan bantu siapa yang nak baiki nasib hidup dia...
ada satu lagu yang 'tally' dengan apa yang saya katakan diatas..tapi dah lupa.. ngehngeh..

KAGUM...dengan RAHMAT ALLAH
ya!!kagum..seorang kawan .. mahfuzah affendi..



dia masih belum dan insyaAALH akan menjadi angkatan akhwat dalam jalan dakwah suatu hari nanti.. INSYAALLAH.. ALLAH yang memegang hati dia.. sama 2 berdoa ALLAH lembutkan hati dia..
setiap kali berjumpa mahfuzah, hati saya nak sangat dia bersatu bersama2 kita berjuang dalam jalan dakwah.. (bukan mahfuzah seorang.. kalo boleh nak smua kawan seangkatan join da crew!! ya!! jalan dakwah)
ya!! jalan dakwah bukan untuk orang yang manja..saya tahu.. tapi semua tu boleh berubah bila dah tau apa itu tanggungjawab dakwah!! beban dakwah yang sememangnya setiap muslim perlu tanggung...
DON'T ya EVER SAY NO!!
kenapa saya kagum dengan mahfuzah..
dia seorang yang easy gooing...tak banyak yang saya boleh ceritakn.. tapi ada satu yang buat saya terfikir...  ketulusan dalam menuntut ilmu



ya ALLAH..ANDAI ADA SESUATU YANG KAU BERIKAN KEPADA HAMBAMU YANG LAIN TAPI TIDAK KAU BERIKAN PADA KU,CUKUPKAN LAH JUGA IA PADAKU.."


1 Comments:

Blogger hidayah Razak said...

salam...
kak ipah yer??
hehe.. malu pulak
blog sya ni ntah pape sket..
sebarag cadangan untuk pembaik pulih sila utarakan...
saya menghargai

November 4, 2009 at 3:03 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home