Thursday, December 24, 2009

blur nya seorang aku~~

 Dengan Nama ALLAH..

salam...

tengah dengar alunan Asma' ALLAH ..sami yusuf..
baru di donload..
entah la.. nak kata tak der keja..tak adil ..
sebab kerja tu ada..dan kita kena cari kerja..
entah la..sepanjang cuti ni apa khidmat yang aku dah sumbang pada diri, agama aku?

semalam~ 23 hb ;
~p library dengan semangt yang berkobar..nak cari journal..dan apa yang aku takuti terjadi kerana journal hilang ntah ke mana..pembacaan blog2 ikhwah dan akhwat menjadi tatapan..adus..tak gerak lagi kerja aku..(mujahadah lepas ada kemudahan..si itam ni)
~g jas cafe makan k tiow kungfu..ngan akak..(alhamdulillah..sedap le K.T.K)..pastu sembang2 perihal prob dan apa2 lagi..

yang tak der di otak ini dan yang penting..blur!..:

~persediaan hari akhir..
~rancangan untuk sem depan

~mantapkan bacaan.
~korek cari journal pasal biochar
~Pembacaan proposal yang masih samar2 dan penuh ke'blur'an

bertapa aku tak tahu apa yang perlu di buat..
ye..aku sedar ler..banyak jer masa terbuang begitu sahaja..
ntah brapa lama lagi masa yang tersisa buat ku ..
memang aku blur..~~
tak dinafikan..
blur dengan diri sendiri..(malas+mengantuk+otak tak ligat dah bersawang)
blur dengan apa yang nak kena buat
blur..blur..macam lemas dalam tasik sebelah P7..
Airnya bertakung, tasik buatan..
sedangkan ikan2 tilapia masih lagi terus berenang..


ini bukanlah ikan tilapia yang aku maksud kan..oleh sebab ia berwarna merah..aku letak aje

meneruskan kitaran hidup..
obey pada ALLAH..
tanpa banyak songeh..
tanpa perlu mem' blur' kan diri mereka..
berenang dengan suka hati..

manusia..
aku ni yang dipanggil manusia kerana berciri kan manusia..
punya akal yang membezakan dengan hewan2 yang melata..
tapi kenapa aku tak gunanya se maxima mungkin..
otak kosong penuh sawang dan ke'tingtong'an..

aku pon tak pasti la..
orang lain sume bz buat kerja..
ada jer keja..
aku yang malas tak keruan..

punca ketara yang dikenal pasti..:
 malas..

maka betullah formula yang moshe dayan si lanun cakap pasal umat islam...




ARGHHHHHHHHHHH!!!!


aku pon tak pasti dimana kesudahan blurnya seorang aku..

"YA ALLAH, bantu la aku ..tunjukkan aku jalan yang benar..yakni jalan yang kau berikan Rahmat kepada mereka yang kau kehendaki.."

amin..

p/s: aminkan beramai2

Labels:

2 Comments:

Anonymous kak ipah comel :) said...

“Da’ie itu ada masanya kena berhenti untuk bermuhasabah, melihat belakang untuk mencari di mana salah, agar saat dia bergerak, dia hanya melakukan kesalahan baru bersama pergerakan yang berkadar terus dengan pengalaman”

December 27, 2009 at 9:42 PM  
Blogger hidayah Razak said...

salam..saya penah baca ni..thanks for remind me..tapi..saya mutarabbi..~~hehe..
saya nak terangkan apa yang say paham dengan kata2 tu..
kena cari saah yang kita pernah buat dulu, so dat kita tak kan jatuh dalam lubang yang sama?ea?

December 29, 2009 at 4:32 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home