Monday, November 23, 2009

hm..mcm2 la..

 Dengan Nama ALLAH

salam..
hari ni tak g keja..dah dapat bilik..print out journal..fiuhhhh...
sbtu and ahad lepas saya pergi umah makcik kat sentul...
sabtu and ahad tu di penuhi dengan aktiviti berjalan2..
cari barang2 untuk tempahan hantaran..
spupu saya ni bt biznes hantaran...
penat kaki tak usaha nak cakap la...
kami pusing satu small house and SSF..
semata2 nak cari bunga warna purple yang matching dengan semua hantaran..
belum lagi cerita pasal benda2 lain untuk hantaran..
manik2, bakul yang sesuai..tak bleh tinggi sangt nanti tak nampak beg hantaran..
beli kain satin n oganza (saya daripada tak tau kain satin ngan oganza jadi tau..masyaALLAH..bosan yang teramat la sangat )
saya yang tengah kebosanan masa tu ..bila spupu tnya :"ni cantik tak??"
saya jawab..."ha ah .ok yang ni."dengan muka yang tak der perasaan..
apakan daya saya..
kalau saya diam nanti kena bebel ngan dia..
tak daya nak dengan bebelan lagi..
aku nak relax2..
hahah..
yang saya pelik..
masa kami nak pergi small house tu spupu saya ni tengah pening kepala..
saya mula bimbang..
apalah yang akan terjadi dalm perjalanan nant..
kalau dia pengsan..
saya nak buat apa..??
huh...

"tapi saya yang nak naik pengsan..
sakit kaki bukan kepalang..
dia bleh lagi jalan2,
saya yang macam nak tumbang.."
(cheeeeeewah..pantun pulak.ngehngeh...)

spupu cakap kat saya yang dia memang kuat berjalan..
dia pon menyuarakan kepelikkan dia pada saya..
"akak pon pelik.."
"pelik sebab pening kepala pon still bleh jalan lama2?"saya menyampuk..
dia gelak.."ha ah..jalan masa pening, lain..pening lepas jalan, lain."
saya tak mampu kata pe lagi..
dah memang kuat berjalan tu nak buat macam mana..
"sakitnya kaki."saya menyuarakan ketidakpuashatian kaki saya..
"ye ker??"tanya dia cuak..
hahah.. sakit tu memang la sakit tapi jalan kena tetap jalan..nanti kena tinggal
tak per la.. dapat banyak moral..

moral:
~jika anda memang kuat berjalan..carilah member yang kuat berjalan.. chopp..bukan saya..(mungkin saya tak minat kot nak cari semua ni dengan teliti.sebab tu saya lemah semangat jer...kalau cari buku saya suka)

~orang nak nikah bukan nak tengok bunga purple yang mathcing..tapi nak perjalanan nikah tu berjalan dengan baik and penuh keberkatan..kami buang masa dari tengah hari lepas zohor sampai lah maghrib baru sampai umah..semua ni tak patut..dia sangat nak puaskan hati dia untuk dapat kan bunga purple, bakul yang cantik..semua tu kan hiasan jer..lepas nikah mesti kena buang bunga2 tu..aduh..tak mampu nak cakap per...nant kena bidas kang terus terdiam..

~tetapkan priority..kalau macam ni la gayanya.tak tau nak cakap per...

~briefly story and planning b4 go to shopping..
saya sangat la blur masa nak cari barang hantaran tu..sebab tak tau wana renda2 yang dia nak cari..kejap purple,kejap pink, kejap cream..*sebab dia dapat 3 tempahan..*

~ISLAM ITU MUDAH..TAPI JANGAN AMBIL MUDAH...!!!




Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home