Monday, November 23, 2009

lagi..lagi dan lagi...

 Dengan Nama ALLAH..

salam...

scene 1:
"kalau dulu baju labuh puteri islam aku aku potong.."
hehe..
"kalau jalan ramai2, nampak la baju aku singkat sket.."
bangga pulak bercerita..tak gemar saya nak dengar..


scene 2:
 "ngah..mana ko beli baju labuh2 macam ni?kalau aku aku buat tidur jer.hahah."
"banyak jer jual kat kedai.."jawab saya
"biarla dia memng suka pkai baju besar."mak cik back-up saya.ngeeeeeee
tapi dalam hati.."hah..berani2 dia kutuk baju labuh kesayangan saya ni??"
adakah pakai baju labuh nampak teruk and not up-to-date..
argh..tak kesahla..

scene 3:
"wah..banyak nya tudung..."tegur saya..
"nak?akak ada 3 tudung labuh..pakai masa matrik dulu.."
"akak matrik mana dulu?"
dia senyap jer..
"orang lain pkai tudung labuh..aku pon pakai gak.."
*terikut la ni yer??*
.senang terpengaruh dengan +ve or -ve..

scene 4:
 "angah..macam mana ko bleh pakai tudung labuh ni.tak teringin nak jadi ustazah ker?"tnya kak spupu..
"haha..kenapa pulak.ustazah jer ke nak kena pkai tudung labuh??budak pertanian pon boleh.."kata saya dan terus berlalu...smbil ketawa..bia ar dia nk bengang pun
malas nak panjang2 crita..saya akui yang saya sangat sensitve bila orang cakap macam tu kat saya..
i know that i should be proud to be a ghuroba'..

tapi dalam situasi ni, saya masih kena hormat mak cik saya dan kakak spupu saya yang masih lagi belum mendapat petunjuk..saya hanya mendiamkan diri.tersenyum tawar dan pandang ke lantai.. dengan doa agar mereka juga dapat merasa manisnya hidayah ALLAH..
saya kawal kemarahan ni..nak jugak menjawab depan kak spupu..takut nanti lain pulak jadi nya..
memandangkan mereka masih dalam keadaan 'blur-blur'..
saya hanya tersenyum...

*saya bersyukur saya adalah saya..kerana segalanya adalah RAHMAT ALLAH..*
do you feel da same??

doakan segalanya OK

Labels:

1 Comments:

Blogger pelangi said...

mudah-mudahan...
terus sabar dan tsabat dijalan ini...
yakinilah janji Allah...

November 25, 2009 at 9:22 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home